onsdag, marts 27, 2013

Zanzibar - Stone Town og Serena Inn

I uge 8+9 rejste jeg med Julie ned til Zanzibar, Tanzania, for at mødes med Jesper, der havde været rejseleder for Kipling på en Kilimanjaro tur, og således stået på Afrikas top for 4. gang.
Vi fløj derned med Qatar Airways, og trods en transittid på 7 timer i Doha gik det over alle forventninger med den 3-årige, der bare opførte sig eksemplarisk.

På vej
På Zanzibar blev vi mødt af en mand fra den lokale agent (når ens mand er ansat i rejsebureauet medfølger der visse privilegier), som kørte Julie og jeg til Serena Inn. Zanzibar er et muslimsk samfund, hvor over 90% af befolkningen bekender sig til islam. Jeg er særdeles tolerant, og anerkender alle kulturer og religioner, men lige præcis deres syn på kvinder, har jeg svært ved at kapere. Da vi ankom efter 24 timers rejse, var vores hotelværelse ikke klar, hvilket er helt fair, da vi ankom før 12. Men vi kunne knap få lov til at bestille en flaske vand, og da slet ikke, når det bare var Jullen og mig. Vi plaskede derfor lidt rundt i poolen. Da Jesper træder ind 1,5 time senere går alt pludselig i orden, og inden han overhovedet når op til receptionen, er vores værelse klar og taskerne båret op.

Room with a view


Serena Inn pool

Disclaimer: Ja, jeg er streng. Og nej, jeg var ikke glad. Jeg ville bare ind på vores værelse og ånde lettet op, hvilket ikke skete.

Serena Inn

Derefter var alt dog dejligt. Poolen var skøn, der var eftermiddags pandekager (er vild med 5 stjernede hoteller, der er præget af englændere og afternoon tea), og fyldt med gamle engelske damer, der syntes at Julie var noget så kær.
Da begge vi voksne tidligere har været på Zanizbar, var vi kun på en enkelt lille gåtur ud i byen. Men til dem, der ikke har set byen før, vil jeg anbefale at hyre en guide til en gåtur. Og så at spise en is på Con Amore, der severer lækker italiensk is i sceneriske omgivelser.

Dhow på det indiske ocean
Serena Inn er på alle måder et luksus hotel, der både i standard og pris lever op til sine stjerner. Især maden er virkelig god, og er man til seafood, er der lækkerbiskener at komme efter her. De er fleksible også for os, der rejser med et lille barn, og tit er på værelset, når der kommer housekeeping. Her lader de os pænt være i fred, og kommer i stedet senere på dagen for at se hvad vi mangler.

Aftenmusik på Serena Inn

Aften på Serena Inn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar her: